NADAL at Kibla
Installation, 4 tennis ball machines, sensor, 2010




NADAL at KIBLA

view of the exhi­bition, NADAL at KIBLA, Maribor (Slo), ins­tal­lation, 4 tennis ball machines, sensor, 2010




NADAL at KIBLA

view of the exhi­bition, NADAL at KIBLA, Maribor (Slo), ins­tal­lation, 4 tennis ball machines, sensor, 2010




NADAL at KIBLA

view of the exhi­bition, NADAL at KIBLA, Maribor (Slo), ins­tal­lation, 4 tennis ball machines, sensor, 2010




NADAL at KIBLA

view of the exhi­bition, NADAL at KIBLA, Maribor (Slo), ins­tal­lation, 4 tennis ball machines, sensor, 2010




NADAL at KIBLA

view of the exhi­bition, NADAL at KIBLA, Maribor (Slo), ins­tal­lation, 4 tennis ball machines, sensor, 2010




.

Co-​​produced by OTTOPROD, MMC KIBLA, Mécènes du Sud, I.F.C.N.
Thanks to Luce Moreau, Mon­sieur Moo and Colson Wood
Photo credits by Matjaz Wenzel, Luce Moreau and Kibla

The installation juggles with borders of sport, architecture and art, based on a confrontation between several codes from urban sports (Parkour, roof soccer), video game and robotic cultures. This configuration - developped as a site specific installation - occupies the gallery KIBELA in order to enable a physical activation of the exhibition space. The work borrows the name of the famous champion through a "game" close to a digital bug : a looping space where Machine interacts strictly with Machine. The configuration of the installation is based on two arches facing each other, leading the visitor towards an orthogonal circuit around a looping balls relay. Four tennis ball robots are integrated inside of these two structures, each of them ejects tennis balls across the central space of the gallery. Trajectories of balls end in a basket which leads again the projectiles into the opposite machine.

About NADAL at Kibla in Folio

Cette ins­tal­lation se situe à la la fron­tière entre sport et archi­tecture. L’installation jongle avec les codes issus de pra­tiques urbaines (Parkour, roof soccer), du jeux video et des cultures robo­tiques. Cette confi­gu­ration deve­loppée comme ins­tal­lation In-​​Situ - occupe la galerie KIBELA et propose une acti­vation de cet espace d’exposition au sens phy­sique du terme. La confi­gu­ration de cette ins­tal­lation s’articule autour de deux cimaises face à face, déve­loppant dans l’espace une cir­cu­lation ortho­gonale. Quatre machines lance-​​balles sont inté­grées à l’intérieur des deux struc­tures, chacune d’elles éjecte une balle de tennis qui tra­verse l’espace central de la galerie. Les balles sont récu­pérées en fin de tra­jec­toire dans un panier de réception pour être relancées vers la machine opposée, éjectées à nouveau et ainsi de suite. Ce travail emprunte le nom du célèbre champion de tennis dans un jeu aérien proche d’un bug : un espace où la machine n’interagit plus qu’avec elle-​​même dans une boucle sans fin.

A propos de NADAL at Kibla dans Folio



∆ up