Option de stockage
Sculpture, wood, concrete, wire mesh, corn, 230035060 cm, 2017




Option de stockage

Sculpture, wood, concrete, wire mesh, corn, 230035060 cm, 2017




Option de stockage

Sculpture, wood, concrete, wire mesh, corn, 230035060 cm, 2017




Option de stockage

Sculpture, wood, concrete, wire mesh, corn, 230035060 cm, 2017




Option de stockage

Sculpture, wood, concrete, wire mesh, corn, 230035060 cm, 2017




Option de stockage

Sculpture, wood, concrete, wire mesh, corn, 230035060 cm, 2017




Option de stockage

Sculpture, wood, concrete, wire mesh, corn, 230035060 cm, 2017




Option de stockage

Sculpture, wood, concrete, wire mesh, corn, 230035060 cm, 2017




Option de stockage

Sculpture, wood, concrete, wire mesh, corn, 230035060 cm, 2017


Rea­lized in col­la­bo­ration with Colson Wood


Project rea­lized in the frame of the Inter­na­tional Artist-​​in-​​Residence program at Maisons Daura
and of the 12th edition of the Lot valley’s contem­porary art circuit Co-​​Mutations.
Pro­duction : OTTO-​​Prod, Maison des Arts Georges et Claude Pom­pidou

The scultpure Option de sto­ckage - (Stock option) - is an adap­tation of the tra­dional and local corn silage equipment, also known as "crib", which has been pro­gres­sively left behind for newer farming tech­niques. The structure has been modified in order to organize a play of empty and full areas within the corn as many visual inter­fe­rences with the land­scape in its back­ground, as the ren­dering of a potential col­lapse of cereal stocks, between archi­tec­tural ruins and digital glitch.


Projet réalisé dans le cadre des Rési­dences inter­na­tio­nales d’artistes aux Maisons Daura
et du 12e par­cours d’art contem­porain en vallée du Lot Co-​​Mutations.
Pro­duction : OTTO-​​Prod, Maison des Arts Georges et Claude Pom­pidou

Cette sculpture revisite le tra­di­tionnel équi­pement agricole d’ensilage du maïs, délaissé pro­gres­si­vement au nom de la modernité. La structure est modifiée pour ammé­nager des jeux de pleins et de vides entre les masses de maïs, laissant ainsi appa­raître le paysage en arrière plan. Cette pièce évoque autant une archi­tecture en ruines que l’effondrement potentiel des cours céréa­liers ou plus lar­gement du monde agricole.



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